Laatste dagen Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ilse Schaap - WaarBenJij.nu Laatste dagen Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ilse Schaap - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Australie

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

07 Januari 2009 | Australië, Sydney

De laatste dagen zijn voorbij gevlogen. Zondag zijn we naar het strand gegaan, kwam ik een meisje van school tegen. Daar hebben we best lang gelegen, enige jammere was dat het best hard waaide en je dus gezandstraald werd. In Bondi Beach met zijn allen nog een cocktailtje gedronken met wat hapjes erbij, heel gezellig ook weer. Eenmaal terug in het centrum van Sydney, toch zeker een half uur met de bus en nu iets langer omdat tijdens ons ritje onze bus ineens veranderde en we eruit moesten, hebben we even snel wat gegeten. Vervolgens opgeknapt en nog even uitgeweest.
Volgende dag ben ik met Felix en Niels wezen shoppen, nog een broekje en shirtje in de royale uitverkoop gescoord. daarna naar het opera house gelopen en lekker in het gras gezeten. Er lag naast de brug een enorme boot, waar we eve heen zijn gelopen omdat ze het wel een leuk idee vonden als ze daarop konden werken. Maar de bemanning raadde ze dat erg af, aangezien ze werkdagen van 18uur hadden en maar 750euro per maand kregen. Was wel leuk om te horen, voor 500 euro kon je een simpel kamertje krijgen.
Daarna naar de supermarkt, kwam ik weer 2 andere meisjes van school tegen, kleine wereld. Het eten was heel leuk. we gingen naar de foodcourt omdat ik wist dat alle versproducten na 5uur in de aanbieding gingen. Daar had ik mn favoriete yoghurtje dan ook veel goedkoper. niels en Felix namen iets Chineesachtig voor 5 dollar. Maar een kwartiertje later om 6uur stipt zette ze voor gratis op de toonbank neer. Meteen rende een man erheen en nam 4 bakken mee. Morgen zouden we daar dan ook gaan eten.

Mijn laatste dagje Sydney, heel vroeg opgestaan, tas beetje ingepakt, gratis ontbijtje, mam gefeliciteerd, hostel bangkok geregeld en met Loe souveniertjes gaan kopen. Zag hele leuke schoenen, maar natuurlijk juist mijn maat hadden ze niet. Maargoed verder heel gezellig. Om half6 hadden we weer bij de foodcourt afgesproken. Ik heb daar 2 van die heerlijke yoghurtjes gehaald als avondeten en felix en Niels bleven wachten totdat het voor nop op de toonbank werd gezet. En daar zat ook die man van gister weer met nog iemand. En ja hoor om 6uur rent hij erheen en bakt 4bakken, Niels en Felix hadden ook nog wat gescoord, maar de sushi ging ook in de aanbieding. Weer 5 rollen in zijn hand, ik heb er ook nog 1 gepakt om te proberen, was met kip en was wle te doen. Maar 4 bakken en 5grote sushirollen waren niet genoeg, want hij rende van kraam naar kraam om gratis eten te scoren. Heel irritant mannetje.
Om 9uur zijn Felix Loe en ik naar de bioscoop geweest, 'de curious case of Benjamin Button'. Helaas konden we met zijn 3en alleen helemaal vooraan zitten. En dat was heel dichtbij het scherm. Felix ging al snel ergens achter in de zaal zitten. Film was heel leuk en maakte uiteindelijk niet zoveel aan om vooraan te zitten, de stoelen waren zo heerlijk groot. En toen afscheid genomen.

Woensdagochtend heel vroeg opgestaan, wanneer niet... tas helemaal ingepakt, ben ik ineens een paar oorbellen kwijt die ik 5 uurtjes geleden had uitgedaan. Hele akmer onderste boven gehaald, maar nee hoor. Gefrustreerd gaan ontbijten en toen op zoek gegaan naar de Westpac bank om mijn rekening te sluiten, hoorde gisteren van Loe dat je er anders voor blijft betalen, dus was wel een goed idee. Alleen ging die bank pas om half10 open en kon ik dus weer terug. Weer gezocht naar mijn oorbellen maar nee hoor. Terug naar de bak rekening gesloten en dan met het busje naar de airport. In die winkels even flink parfum opgespoten, prijsjes gekeken en dan vliegtuig in. Zat in de middelste rij, beetje jammer, viel meteen in slaap, werd wakker door de lunch en ben toen maar snele en filmpje gaan kijken om dat vieze gesmak van die Chinees naast me niet aan te horen. Fantastic Four leuke film en weer 2 uurtjes voorbij, nog een filmpje en weer 2uurtjes, uiteindelijk 9uur later aangekomen op Taipei om het even ingewikkeld te maken was het tijdverschil nu van 10 naar 7 en straks weer 9uur. En het gekke was, ik sta op... ligt daar 1oorbel op mijn stoel???? Waar die nou vandaan kwam, nu alleen nog die andere, misschien vind ik die straks in Hong Kong haha. Meteen weer opnieuw luchje opgespoten, me daar halfuurtje vermaakt, luchtjes nog goedkoper dan in Sydney, dus op Bangkok gaan we scoren:)
Zo dit was even een mooie tijddoding op de luchthaven van taipei, over een kwartier kan ik weer naar de gate om naar Hong Kong te gaan om daar om 11 uur s'avonds aan te komen.
Dikke zoen



  • 07 Januari 2009 - 16:20

    Marit:

    Nou ilsje nog 4 daagjes en dan ben je weer hier :)

    In de vrieskou hahaha

    kusss

  • 07 Januari 2009 - 16:23

    Je Liefste Zusje:

    Ilsiieeee!!

    hahahahah wat een mafkees ben je toch ook hea! Ik zie je al helemaal heen en weer lopen, extra vroeg opstaan, weer terug moeten omdat iets niet om 6uur(!!) open is!! (je IQ is wel gedaald dus..;))..
    En je oorbellen kwijt raken:O Wat een slimmerd ben je ook, die hoor je onder je kussen te bewaken, hahaha! Je krijgt wel nieuwe van me!
    Nou gappie, aangezien alles dus goedkoop is/wordt en je zooooooo'n lief zusje hebt!! Snap je em?
    hahaha grapje, don't worry!

    Nou poepie van me, ik spreek je nog wel en zie je zondaG!!!
    Hou.van.Jeee(L)
    ..xxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2009

Bangkok

09 Januari 2009

Hong Kong en Bangkok

07 Januari 2009

Laatste dagen Australie

04 Januari 2009

Cairns

27 December 2008

een kerst om nooit te vergeten
Ilse

Actief sinds 30 Sept. 2008
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 14218

Voorgaande reizen:

18 November 2008 - 18 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: